nedjelja, 29. svibnja 2016.

Zašto su Višani u pravu u vezi brzobrodske linije?


Višani su u pravu vezano za brzobrodsku liniju Split-(Hvar)-Vis iz slijedećih razloga:

1. Na natječaju za koncesiju bila je linija isključivo Split-(Hvar).Vis. Pravno je stvar više nego čista. Svaka promjena linije je narušavanje natječaja i pogodovanje brodaru. Tko može garantirati da se na drugačije određenu liniju ne bi javio drugi brodar, koji bi bio jeftiniji, brži, bolji. 

2. Ovdje se ne radi o povezivanju gradova Vis odnosno općina Milna već se radi o povezivanju otoka. Ako se usporedi koliko puta je otok Brač povezan sa kopnom, a koliko je puta otok Vis povezan sa kopnom i to isključivo sa Splitom, stvar je kristalno jasna. Brač je višestruko više puta povezan sa kopnom u odnosu na Vis. 

3. Netočna je tvrdnja da bi se putovanje, sa pristajanjem u Milni, za putnike za Vis povećao samo za 10 minuta. To je demagogija, jer već sada brodar plovi najmanje 20 minuta više nego li je bilo predviđeno. Zašto to brodar radi? Zato što mu je to ekonomski isplativije. I sada bi mi trebali vjerovati da bi radi ekonomske računice brodar trebao pristati u Milni, a onda ploviti brzinom koja mu je ekonomski neisplativa. Uostalom, nije isto trajanje iskrcaja i ukrcaja putnika u sezoni i zimi. U sezoni to duže traje, a u Milni bi bio i iskrcaj i ukrcaj. 

4. Nema razlike između stanovnika Komiže, a da ne govorim o drugim naseljima koja kao Rukavac, Marine Zemlje itd. u načelu nemaju ni autobusne veze sa trajektnom lukom, i stanovnika Milne. Jedina je razlika što stanovnici Milne mogu putovati na kopno tijekom čitavog dana. 

5. Natječajem je traženo da katamaran može primiti 250 putnika, a brodar govori o popunjenosti katamarana koji prima 350 putnika. To što prima 100 putnika više je njegov poslovni rizik i ne može popunjenost računati na bazi 350 putnika. I pitanje je kako uopće računa popunjenost, da li računa sve dane u godini ili samo dane kad je plovio, a zimi na katamaran ozbiljno ni ne možemo računati. 

6. Već je u nekoliko navrata bila raspisana koncesija za liniju Split-Milna i ista je bila poništena iako se javio jedan brodar. Razlog je bio da je brod stariji od traženog po natječaju. Pa što ne prilagode uvjete tržištu, ako je brod je sposoban održavati liniju onda ni godine nisu ključne. 

7. Stanovnici Visa se bore za održavanje i poboljšanje postojećih standarda povezanosti sa kopnom, pa nećemo li valjda na gore. 

 8. Stvorio se umjetni antagonizam između stanovnika otoka Visa i stanovnika Milne, jer je najlakše zavaditi narod umjesto da se osiguraju uvjeti za novu, dodatnu, liniju koja bi povezivala otoke.