nedjelja, 5. lipnja 2022.

Oprez! Maslinin svrdlaš!


 U maslinicima, na području Podstražja, pojavila se izuzetno velika populacija maslininog svrdlaša. Izvan uporabe su zaštitna sredstva koja su bila registrirana protiv svrdlaša. Tako da je jedina zaštita prskanje s 1% otopinom sumpora. Sumpor je dozvoljen i u ekološkoj proizvodnji. Problem sa sumporom je što on ne uništava svrdlaša, već ga samo tjera. Već nakon 15 dana, trebalo bi ponoviti prskanje s otopinom sumpora.
Kako su kod mene masline već veličine zrna riže, masline se mogu tretirati i protiv maslininog moljca. Pa da ne prskam dva puta pomiješao sam sumpor i Decis. I nakon deset minuta uočio sam na tretiranoj maslini da je na listu uginuli svrdlaš. Do njega je bio još jedan toliko omamljen da sam ga lako uhvatio, iako je izrazito brz i dobar letač. Kako ga sumpor ne ubija, jedino što mogu zaključiti da je Decis efikasan protiv svrdlaša. To je mali uzorak, pa ne mogu tvrditi da je baš tako, ali je nalaz indikativan. U svakom slučaju kako ima moljca, onda nije loše pokušati napraviti što i ja. Nema loših posljedica, a ima koristi.

Nema komentara:

Objavi komentar