četvrtak, 13. prosinca 2018.

Češka vila-mišljenje furešta

ČEŠKA VILA
mišljenje furešta
Na Vis sam došao 1970. godine i iz čiste igre kupio malu ruševinu svojoj majci za vikendicu. Ona je nikad nije vidjela, umrla u međuvremenu, a ja u to doba potpuno nezainteresiran za neku imovinu i neki otok, povremeno sam dolazio na Vis. U jednom času, zbog manjka novaca za život, htio sam je prodati, ali je kupac nakon dogovora odustao. Djeca su me tad nagovorila da idemo u adaptaciju i to se dogodilo. Istovremeno sam otišao u mirovinu i počeo sve više boraviti na Visu. Prvi boravak u adaptiranoj kućici bio je 2006. godine i otada sam se zaljubio u Vis i zadnjih 12 godina više vremena provodim na Visu nego u doomicilnom Zagrebu. 
Nikad nisam shvatio nebrigu Višana za Češku vilu i njeno propadanje, ali to nije viška karakteristika već naš hrvatski mentalitet, toliko nekretnina diljem Hrvatske propada a da ne znamo zašto. Nemam još uvijek dovoljno informacija zašto je to tako, ali sam se razveselio izradi urbanističkog plana za Češku vilu i informaciju da se nudi na prodaju. Složio bih se s pobunom dijela Gradskog vijeća da bi novac od prodaje trebao ići gradu Visu i podržavam lokalne "žute prsluke" na neko djelovanje.
Ne znam dovoljno ni o gospodinu Philipu Vermulenu. Znam da je vlasnik Neptuna, Pučke škole i da se jedini prijavio na natječaj za kupnju Češke vile. Iz nekih drugih izvora dobio sam informacije da on (ili on i supruga) nisu najobičniji špekulanti. Činjenica, kako je rekao gradonačelnik, da je odustao od prenamjene Pučke škole u apartmane i ustupio je Vernu nešto znači. Najnovija događanja u Komiži, izrada novog urbanističkog plana za Neptun, pokazuju zanimljiv projektni zadatak. Izrada plana inicirana je od Investitora i grada Komiže, prethodna namjena "turističko-ugostiteljski sadržaji" se mijenja u "mješovitu, pretežito stambenu zonu". Detaljnije, to znači proširenje stambene zone Komiže u oblikovnom smislu poštujući karakteristike postojeće izgradnje. A Investitor iz Odluke je upravo Philipe Vermulen!
Vratimo se na Češku vilu i njenu "turističku namjenu" prema urbanističkom planu. Ako je kupi P.V. možda bi bilo šanse da se ta namjena promijeni. Po meni bi idealan sadržaj bio Kulturni centar u koji bi smjestili svi sadržaji koji danas manjkaju na Visu – viški Radio, prostore za sve sekcije, plesne, glumačke, memorijalnu zbirku Ranka Marinkovića, orkestre i klape itd. Možda bi trebalo razgovarati s gospodinom Vermulenom. 
Boško Budisavljević

Nema komentara:

Objavi komentar