utorak, 6. srpnja 2010.

Turizam na jugoistočnoj strani otoka Visa


Prošle, 2009. godine, Grad Vis imao je sveukupno 104.386 nočenja, a 2/3 bili su stranci.
Od toga, 75.561 noćenje ili preko 70% od ukupnog noćenja ostvareno je kod privatnih iznajmivača soba i apartmana. Na potezu Ženka-Milna-Zaglav-Brgujac-Podstražje-Rukavac ostvareno je 39.416 noćenja odnosno preko 50% noćenja privatnih iznajmivača. Iz prezentiranih brojaka vidi se da viški turizam u stvari čine privatni iznajmivači, a posebno je razvidno koliko je važan jugoistočan dio otoka za viški turizam.
Tek prije par mjeseci gradonačelnik je, sukladno zakonu, počeo vršiti funkciju predsjednika Turističke zajednice, Turističko vijeće je izabrano prije dva mjeseca, direktor Turističkog ureda je u postupku izbora. Iz navedenog razloga je sve u kašnjenju, turistička sezona se odrađuje kao i ranijih godina, a na način kako ne možemo biti zadovoljni, pogotovo mi iz ovog dijela otoka Visa.
Jučer je u Podstražju, na moju inicijativu, održan skup privatnih iznajmivača, kojem je prisustvovao gradnačelnik Ivan Radica, kao predsjednik Turističke zajednice grada Visa, te Mariana Pivalica iz Turističkog ureda.
Iznajmivači su svoje primjedbe bazirali na komunalnim problemima, kao pretpostavkama turizma. Posebno je naglašena problematika opskrbe vode, loših cesta, opskrbe strujom, neočišćenih plaža, neobilježenosti naselja i zaseoka, te nepostojanja dućana i ambulante.
Gradonačelnik je izvijestio da će Županijske ceste uskoro postaviti oko 30 znakova, da je dobiveno 700.000,00 kuna radi poboljšanja vodoopskrbe i da će se raditi rekonstrukcija trafostanice u Milni. Također, naglasio je i lošu naplatu komunalne naknade.
Dogovoreno je da se ponovni skup privatnih iznajmivača, ovog dijela otoka, održi u rujnu kako bi se analiziralo što se napravilo i što bi se trebalo napraviti da se slijedeća sezona dočeka spremnija.
Ako se mogu uvažiti isprike sadašnje garniture vlasti da nisu bili u mogučnosti, u kratkom vremenu, više uraditi sasvim je jasno da takva isprika neće važiti za slijedeću turističku sezonu.

22 komentara:

  1. OVA SEZONA NEKA BUDE TAKVA KAKVA JE.. ZATO TREBA OBRATIT POZORNOST NA IDUĆU SEZONU DA VIDIMO KAKO SU SPREMNI NAŠI TURISTIČKI DJELATNICI IZ TURISTIČKE ZAJEDNICE GRADA VISA. KOLIKO MI JE POZNATO OBEĆAVAJU TRGOVINU U PODSTRAŽJU IMA VEĆ 3 GODINE, A OD TOG OBEĆANJA NEMA NIŠTA. ZATO MI KOJI ŽIVIMO NA JUŽNOJ STRANI OTOKA IMAMO OBEĆANJA SAMO PRED IZBORE. RADICA DAJ OSTAVKU S MJESTA GRADONAČELNIKA

    OdgovoriIzbriši
  2. Par pitanja i konstatacija
    1. Tko je onda gdja Pivalica-direktorica ili???
    2. Kakve veze ima Ivo (gradonačelnik) sa butigom?
    To bi triba privatnik otvorit, pa socijalizam je partia (to bi moga ti gore anonimni, kad si tako poduzetan)
    3. 30 prom.znakova????Kome??? A znate li koliko svaki taj znak košta????
    4. Naplata kom.naknade, DA ali kad uložite u ovo misto kvalitetnije. Pa pol koli još nimo letriki.

    OdgovoriIzbriši
  3. Naravno da Gradonačelnik nema veze s butigom (izravne) i da je socijalizam partija. Ali svaka privatna inicijativa ima svoju matematiku. Očigledno da matematika pokazuje da nema profita. E sad, Grad i gradonačelnik mogu tog privatnika osloboditi recimo najma, komunalne naknade i sl. za prvih nekoliko godina dok se posao ne uhoda. Dakle (neizravna) veza otvaranja butige i Grada postoji. Tu treba biti fleksibilan, a ne krut kao u socijaslizmu, jer smo se složili da je isti davno partija

    OdgovoriIzbriši
  4. OBEĆANJE LUDO RADOVANJE! MISEC DANA PRIJE IZBORA GOSPODA ĆE SE SITIT RUKAVCA MILNE ŽENKE BRGUJCA. ONDA SOLE PAMET KAKO TREBA MLADE ZADRŽAT NA OTOKU A ONI DOVODE IZ SPLITA RADNIKE KOJI NEMAJU POJMA O VIŠKOM TURIZMU. SRAMOTA:-(((((((((((((((((

    OdgovoriIzbriši
  5. Ne slažem se da postoji opravdanje za ovu sezonu izbori su bili prije više od 1god.Pivalica je ovdje već nekoliko mjeseci i ništa.Ako nam nije turizam ono oko čega je trebalo zapet već prvi dan onda šta je.Najgore je kad neznanje i nesposobnost kriješ opravdanjima nismo stgli tek smo došli itd.Podsjćam vas da je Radica u bivšem sazivu poglavarstva imao vrlo visoku poziciju desna ruka Acalinoviću a poslje dogradonaćelnik damijanoviću mislim da problemi jugoistoćnog djela otoka nisu od lani i da se on nije baš slomio oko toga da ih riješi.

    OdgovoriIzbriši
  6. KAKVI KOMENTARI ZA PIVALICU! HAHAHAHAH DA SAM NA NJENOM MISTU POKUPIJA BI PRNJE I IŠA ĆA ODAKLE JE I DOŠLA.

    OdgovoriIzbriši
  7. Administrator je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši
  8. Administrator ima svoja prava post je bio polovično istinit i prilično nepristojan ali ipak ostaje to da je bilo pola a i više istine u njemu.Po pisanju anomimnog 7.7u13.51h Radica je imao 5 godina a ne jednu ali pustimo to činjenica je da je i u izbornom mjestu podstražje pobjedio svog suparnika pa se može reči da su građani dobili što su htjeli(barem večina).Nažalost zbog taštine SDPa pati cijeli grad a protukandidat Radice iako dosta kontraverzan ipak je bio okupio tim ljudi oko sebe koji su davali neke garancije za rezultate.Radica neče ništa napraviti jer je okružen nesposobnjacima lošom upravom a i njegove su sposobnosti upitne.No što je tu je barem je ljepo riješeno pitanje škole u Podstražju.

    OdgovoriIzbriši
  9. Radica puno obećava a ništa neispunjava. Što se tiče nesposobnih ljudi oko sebe to je sam kriv jer ih je on postavio na ta razna mjesta. S amo pogledaj koga je stavio u turističko vjeće grada Visa, niko nema pojma o turizmu neki nemaju čak ni osnovnu školu.

    OdgovoriIzbriši
  10. Nemojmo tako. Najveći viški znalci turizma su u turističko vijeće TZ Grada Visa. Mi nemamo boljih od ovih osam likova. Oni će dati maksimalan doprinos razvoju viškog turizma, i ako budu dobro radili za 4 godine ćemo bit di smo bili prije 8 godina. Ipak svjetska gospodarska kriza, problemi u Afganistanu, naftna mrlja, pad eura, rast dolara, Kinezi su velika konkurencija. Nije im zaista lako i zato im držimo palčeve da uspiju i da nam svima bude dobro kao prije osam godina. Nije lako napunit ove ogromne kapacitete i zato im treba dati podršku. Ja zaista neznam kako bi mi bez njih. Oni su naša nada, naše sunce, naše ufanje i zato ih nemojte vrijeđati. A program viškog ljeta mmmmm za prste polizati. Bravo cure i dečki. Samo tako. Kad ste vi tu mi mirno spavamo jer znamo da vi mislite i na nas. Sad je lako. Lakše se diše. Živio bronhi.......

    OdgovoriIzbriši
  11. Ha,ha,ha,ha,ha....bolji komentar odavna nisam pročita. Mislim da je anonimni bia smrtno ozbiljan dok je narica činjenice. Ludilo. A glede vladajuće vlasti...garnitura je ista koja je pri izbora bila oko Radicinog protukandidata....sumo ca su elegantno voltali bandiru. To je politika, pa i Lincir je puno obaćovo, a posli bi vom bilo use, nase i podase. Šporka politika. Uostalom pa on je već i imo priliku i dobro, dobro je unovči i na kraju za škoj ni napravi ništa

    OdgovoriIzbriši
  12. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Predzadnji komentar je ZAKON

    OdgovoriIzbriši
  13. Nisu se baš svi voltali. Ima i onih koji su ostali tamo di su bili i prije izbora. Ima ih.

    OdgovoriIzbriši
  14. Ima ih, ali su rijetki.....ne bi nabraja, jer onda komentar vjerovatno ne bi bia objavljen!

    OdgovoriIzbriši
  15. Prvo pozdrav svima a onda molba ako se već ljude napada ajmo argumentirano.Nije istina da su ljudi koji su bili uz mene sad okrenuli bandiru.Nekoliko njih po funkciji rade i bore se da naprave barem malo da sve ne ide u rasulo i s njma sam u odlićnim odnosima ,Marin ,Vojko Ivo.Drugo molim anonimnog da ne pravda Radicu pljuvajući mene jer on nezna što bi bilo, a ovako sigurno nebi bilo.Treče ja nisam imao priliku ,bio sam u zadnjem mandatu viječnik ali u opoziciji i na svoj rad sam ponosan ako imate volju potražite zapisnike iz GVa pa pogledajte koje sam stvari i kako zastupao.Iako sam za mandata pok.Šime pomagao njemu u radu ali neformalno iiskoristio svoj dobar odnos s tadašnjim ministrom graditeljstva te ostalim kolegama iz HNSa te gradu pomogao u dobijanju sredstava za novo pristanište,kanalizacijski sustav,sanaciju vodovoda,asfaltiranje ceste do Milne i dobijanje ugovora za gradnju doma zdravlja .To sam radio samo iz želje da se poboljšaju uvjeti života na ovom otoku a ne iz svoje koristi .I na kraju molim anonimnog da argumentira gdje i kad sam se ja okoristio radeći za dobro grada te ga molim da sve to ovdje napiše ali argumentima a ne po principu meni su rekli. Gosp.Radica je pošteno pobjedio na izborima i sad neka snosi odgovornost za svoj rad ili nerad a mene pustite da radim svoj posao ja vam zaista nisam kriv za sadašnju situaciju.

    OdgovoriIzbriši
  16. Ho,ho,ho. Izgleda da istina boli. Ave Lincirima! Puno smo vam zahvalni za navedene "projekte". I slipcu bi bilo jasno da cesta do Milne mora pasat peta Stončici, interes imo ko???....Ma pa jasno nom je-VI! SVI navedeni projekti započeti su u vrime vladavine Ante A. i njemu možeš zafolit ca si isplivo i bi netko (bar niko vrime). O tvojima "dušebrižnicima" isto tako znomo da su to tvoji špijuni, a ne borci za sačuvnje škoja od propasti. Stoga, pametnije je da se ne krečeš u osinjak i mažeš nom oci sa lažima. Vidiš da nom nisu potriba argumenti, ovo su ti gole činjenice. Živia i ne mislim se već s tobom rasprovjat, jer ovo ni ni misto, a ni nocin. E da, ne bronim Radicu, ali bar mislim da je pošten (bar za sad ni imo posla sa Zakonom, a ti!!!???.....da, jesi)

    OdgovoriIzbriši
  17. Jo imon zemju napoje od kad je došla cesta zemja mi vridi tristo puti veči i obradi son je a bila je zapuščena.Stončica je nojlipjo vala na onu bondu i tamo se svit bavi turizmon i lincirovi imaju restoran i koji je grih da je tamo cesta bilo boji da je još makadam i da je sve zapuščeno.Neznon ništa obo špijunma ali glasovo son za lincira jer znon da sve ca je ucini na vis na vis je i ostalo i svi imomo karisti od tega a ni po australiji šeto po se posli vroti tati i mami.Jo son obični manavol i neznon puno pisat ali mi se pari da bi i ante i pokojan mime veči imali zafolit njemu nego on njima a i ovo casi napiso sve ti je puno argumenti.On se baren potpiso

    OdgovoriIzbriši
  18. Hm interesantan način za dokazivanje istine,citat(vidiš da non nisu potriba argumenti,ovo su ti gole činjenice).Dragi anonimni gospodine(ako vas se tako može nazvat)Ako polemizirate samnom ne morate prozivat ćlanove moje uže i šire obitelji pišuči u množni "Ave Lincirima" jer ako mislite i njih svih uvlačit u vaša čudne poimanja istine onda imate problem koji se na Visu ne liječi.Što se tiče Ante Acalinovića žao mi je da sam tom čovjeku ikad dao svoje povjerenje jer ga je zloupotrebio i na račun tog povjerenja izigrao mnoge ljude s kojima sam ga povezao.U vezi vaše prijetnje da se ne "diram u osinjak" mogu reći da mi je to samo poticaj i da ste na krivom putu,ja nisam baš plašljiva osoba.Ako ovo (ni misto ni nocin)vi odaberte mjesto organizirajmo sučeljavanje s prisustvom javnosti gdje će svak izaći sa svojim argumentima pa da ovu priću završimo.Restoran Stončica u kojem sam jedan od vlasnika i danas radi 75%prometa od nautičara a ne od ceste a ako vi date ijedan argument zašto Stončica ,Napoje,Borovu poje itd ne zaslužuju imat cestu jer je meni restoran u Stončicu ja ču sam blokirat cestu pa neka ljudi pješače.Što se tiče gosp.Radice ostajem pri onome što sam napisao prošli put pri kraju komentara.Skoro sam zaboravio moji prijatelji nisu "ŠPIJUNI"niti moji dušebrižnici pa zar mislite da na Visu treba imati špijune da bi vidio što je i kako je.Očito vi nemate prijatelja a nije baš ni čudno.

    OdgovoriIzbriši
  19. Poštovani,
    Mislim da je bilo sasvim dovoljno komentara u vezi g.Linčira, mišljenja su razmjenjena pa ni jednoj ni drugoj strani neću više propustiti komentare u ovoj temi, jer sve ovo postaje previše osobno.

    OdgovoriIzbriši
  20. Pa zar je bitno da li je Pivalica s Visa il ne,da li šta razumije o poslu ili ne,da li ima potrebne kvalifikacije za radno mjesto ili ne? Bitno je da je dugi niz godina "iznimno iznimno bliska suradnica" gosp Plamenka Bavčevića.A moji Višani vi vjerujte u natječaje za radna mjesta.U ovoj prići bi grad Vis trebalo preminovat u Hlebinje samo tamo ima više naivaca doduše umjetnika.

    OdgovoriIzbriši
  21. Pa dobro ljudi božlji o kojem turizmu mi pričamo?Ovo što se u nas dešava je atak na ljudsku inteligenciju i zdrav razum.Pa zar mislite da su svi gosti ludi a mi pametni?.Pitam lijepo gospodu iz uprave Jadrolinije,tko vas je ovlastio da uništavate razvoj turizma na otoku cjenovnom politikom?Tko če iole normalan sjest u auto s obitelji i doći na Vis,za trošak povratne karte može ljetovat u apatmanu na obali nekoliko dana.Također naši ugostitelji i trgovci,pa zar oni smatraju da nitko od gostiju ne razumije načine formiranja cijena u uslužnoj djelatnosti.Gospodo moja pa i gost zna koliko nešto košta u veleprodaji,a koliko to treba platiti u dučanu,tržnici,restoranu,te da taj jaz između vrijednosti i cijene treba itekako opravadat,a Vi to ne radite.Naši vrli ugostitelji žele oradu iz ribogojilišta prodati kao "divlju" ,lignja iz japana postaje"Kraljica Hrvata".Butelja osrednjeg vina košta malo manje od Picasova platna.
    Svi pričate o elitnom turizmu,a zaboravljate da je tzv elitni gost u največem broju slučajeva visokoobrazan ,te da isti zna kako se zarađuje novac i da neče dopustiti da ga netko pravi idiotom.Postavljam pitanje i čelnicima lokalne samouprave.Gospodo mi znamo da ste Vi sami sebi dovoljni,i da se ponašate kao mali Napoleoni ili recentnije Abramoviči,ali kome vi prodajete maglu,do kada ste odredili radno vrijeme ugostiteljskih objekata?Zar mislite da če gost kojem u lokalu itekako skupo naplate i zrak koji diše,ali ga potjeraju kući jer je u jedan kraj radnog vremena doći i dogodine?
    Stoga savjet i preporuka svima koji se bave turizmom.Gospodo dodjite sebi dok još imate kome.

    OdgovoriIzbriši
  22. A ZNA LI NEKO KAKO JE ONAJ KAPETANOVIĆ BACI SIDRO NA ŽENKI?

    OdgovoriIzbriši